Om Barnens Gymnastikskola

Barnens Gymnastikskola är ett franchisebolag som startades sommaren 2017 av Carina Dillenbeck. Carina har mångårig erfarenhet både som gymnast och som gymnastiktränare för barn mellan två och 14 år i Gymnastiktruppen Vikingarna och Lidingö Gymnastikskola. När hon flyttade till Linköping 2007 för att studera till sjukgymnast var det med en tanke och önskan om att någon gång återkomma till barngymnastiken. Efter några år som sjukgymnast och med två egna små barn var tanken högaktuell. 10 år senare startades således Barnens Gymnastikskola i Nyköping.

Som franchisebolag drivs Barnens Gymnastikskola helt enligt Lidingö Gymnastikskolas koncept. Lidingö Gymnastikskola grundades 2003 och har idag över 900 barn i verksamheten på Lidingö och Gärdet i Stockholm. Hos oss erbjuds en högkvalitativ träning utan tävlingsmoment i små, ledartäta grupper i snäva åldersintervall. Med välutbildade pedagoger med kompetens om motorisk utveckling och gymnastikteknik, så väl som barnets allmänna inlärning vill vi inte bara träna barnets motorik och utveckla dem gymnastikmässigt, utan vår ambition är också att öka den allmänna inlärningen och stärka barnets självkänsla genom reflektion och personlig utveckling.

Våra kurser är manualstyrda för att vi ska kunna säkerställa att vi levererar samma höga kvalitet på alla våra kurser och våra pedagoger genomgår varje år minst tio obligatoriska utbildningsdagar. Vi arbetar efter en stark värdegrund där vi med brinnande engagemang och hög kompetens ser varje barn och dess behov.

Mia Eriksson Holst, VD och grundare av Lidingö Gymnastikskola, har mångårig och bred erfarenhet inom gymnastikvärlden, bl a som gymnastiktränare på både bredd- och elitnivå under 17 års tid i Gymnastiktruppen Vikingarna. Men också som utbildare på Gymnastikförbundet, domare och arrangör av stora gymnastikläger både i Sverige och utomlands.