Hos oss får barn utlopp för sin rörelseglädje. Vi tränar dem i motorik från gymnastikens grunder. Vi tränar i små grupper för att kunna ge alla barn uppmärksamhet och individuellt stöd i utvecklingen.

Det här är Barnens Gymnastikskola

Aktuellt

Nu finns succékonceptet från Lidingö i Nyköping och Oxelösund! Sedan 2003 drivs Lidingö Gymnastikskola framgångsrikt av Mia Eriksson Holst med närmare 1000 barn i verksamheten på Lidingö och Gärdet i Stockholm. Sommaren 2017 startade den första franchiseverksamheten, Barnens Gymnastikskola, i Nyköping.

Vi finns under våren 2024 på tre platser runt Nyköping; i Bryngelstorpsskolan, Långsättersskolan och i Svalstaskolan. Vi erbjuder plats för över 350 barn födda 2010-juni 2022.

Ny kursstart vecka 12! Vi tar nu emot anmälningar till vårens andra kursperiod som pågår vecka 12-21. Tryck här för att komma till vårt formulär för nyanmälan. Schema med lediga platser hittar du här

Läger! Under skolloven har vi lägerverksamhet. Här kan du läsa mer om våra läger.

Rörelseglädje

Våra kurser för barn

Hösten 2020 erbjuder vi kurser för barn födda 2008 – 2018 utan förkunskaper.

Varför träna gymnastik?

För att det är så roligt! Och för den utvecklande träningen i rums- och tidsuppfattning, koncentrationsförmåga och mycket mer.

Vår filosofi

Fysisk aktivitet ger glädje, motorisk träning och rumsuppfattning. Vi anser även att själva lektionens struktur ger barn många andra färdigheter tidigt i livet.

Du är hjärtligt välkommen med frågor och tips när som helst.

Östra Längdgatan 5, 611 35 Nyköping » Alla kontaktuppgifter

Köp kläder och utrustning för gympasäsongen

Gymnastikdräkt i slät sammet rosa-blå

Finns i storlekarna 134 – 170 cl.

400 kr

Gymnastikdräkt i slät sammet blå

Finns i storlekarna 100 – 170 cl.

Tights

¾ långa tights i mörkblå 100% bomull, som passar både pojkar och flickor.

200 kr

Body

Vår body i mörkblå lycra. Den är särskilt framtagen som alternativ för pojkar, men är en unisexmodell.

(Externa länkar)

Röster från våra kunder

”Tack för er fantastiska insats. Gymnastiken är veckans höjdpunkt för vår dotter!”

”Allt har varit toppen hos er och ni gör ett fantastiskt jobb!”

”Tack Carina för ditt fina engagemang & hårda jobb med att motivera våra barn att bli bra gymnaster men också att stärka deras självkänsla & självförtroende.”

”Som förälder som sitter där och tittar varje måndag så måste jag bara säga vilken fantastisk träningsform gymnastik är. Och ledarna! Dom är så himla grymma! Dom ser ALLA barnen och ger bra tips och råd. Och enkelt och smidigt lyckas dom hålla ihop gruppen och ha tålamodet med emellanåt spretiga sexåringar.”

”Våra barn älskar sina gympasöndagar, tack för det! Vi tycker att ni är otroligt duktiga och proffsiga och det är bra att det är ordning och regler som gäller,både för barn och vuxna!”

”Hon tycker verkligen att det är superkul vill jag passa på att berätta! Så glad över det och hur duktiga och pedagogiska ni är så att en vanligtvis, för vuxna främlingar, lite blyg tjej som precis börjat i en grupp som hållit på ett tag ändå vågar vara med fullt ut och försöka sig på allt – well done!”